První díl z audio-seriálu tvořeného hlasy queer studujících, který chce skrze jejich příběhy podpořit budování inkluzivnějšího a otevřenějšího prostředí na českých školách.
“KVÍŘENÍ V LAVICI není výzkum, je to okénko, vhled do příběhů queer a trans dospívajících na našich českých školách.” autorka podcastu, Tereza Marková
Autorka podcastu Tereza Marková dává hlas queer studujícím a umožňuje jim mluvit o tom, jaké je pro ně fungovat v instituci, jako je škola — jaké jsou jejich zkušenosti s útlakem a omezenímy nebo naopak s příkladným přístupem, a kde vidí potenciál pro změnu? Čtyřdílný podcast KVÍŘENÍ V LAVICI tak funguje především jako podpora vyučujících na základních a středních školách.
***
1. díl: Školní prostředí
V prvním díle se podíváme přímo do školních lavic abychom zjistili*y, jak podpůrné je české školní prostředí vůči LGBTQIA+ osobám.
Škola je pro mnohé dospívající prostředím, kde tráví většinu svého běžného, každodenního života. Škola může být místem, kde se mladí lidé poprvé setkají s diskriminací, předsudky nebo šikanou, jako místem, které je v období dospívání a hledání sama sebe může podpořit. Je tedy důležité, jak školní prostředí působí na zdraví a duševní pohodu studujících, a jak pracuje se stigmatem namířeným vůči LGBTQ osobám. Jaké podpory se tedy dostává českým LGBTQ studujícím?
Děkujeme všem zúčastněným, kteří s Terezou a posluchači*kami Kvíření v lavici sdíleli*y své zkušenosti.
***
“KVÍŘENÍ V LAVICI není výzkum, kvíření v lavici je okénko, vhled do příběhů queer a trans dospívajících na našich českých školách.” autorka podcastu, Tereza Marková
Autorka podcastu Tereza Marková dává hlas queer studujícím a umožňuje jim mluvit o tom, jaké je pro ně fungovat v instituci, jako je škola — jaké jsou jejich zkušenosti s útlakem a omezenímy nebo naopak s příkladným přístupem, a kde vidí potenciál pro změnu? Čtyřdílný podcast KVÍŘENÍ V LAVICI tak funguje především jako podpora vyučujících na základních a středních školách.
***
1. díl: Školní prostředí
V prvním díle se podíváme přímo do školních lavic abychom zjistili*y, jak podpůrné je české školní prostředí vůči LGBTQIA+ osobám.
Škola je pro mnohé dospívající prostředím, kde tráví většinu svého běžného, každodenního života. Škola může být místem, kde se mladí lidé poprvé setkají s diskriminací, předsudky nebo šikanou, jako místem, které je v období dospívání a hledání sama sebe může podpořit. Je tedy důležité, jak školní prostředí působí na zdraví a duševní pohodu studujících, a jak pracuje se stigmatem namířeným vůči LGBTQ osobám. Jaké podpory se tedy dostává českým LGBTQ studujícím?
Děkujeme všem zúčastněným, kteří s Terezou a posluchači*kami Kvíření v lavici sdíleli*y své zkušenosti.
***
Poslouchejte také na poslechových platformách:
Soundcloud
Apple Podcasts
Spotify
***
Tereza Marková je queer psycholožka, psí máma a nadšená hráčka Dungeons and Dragons. Ve volném čase se mimo jiné věnuje také práci s queer a trans dospívajícími a podílela se na výzkumech zaměřených na LGBTQ tématiku a studující v českých školách.
Tereza je absolventkou bakalářského studijního programu Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku a navazujícího magisterského programu Psychologie. LGBTQ tématice se věnovala ve své bakalářské i diplomové práci. V současnosti pracuje jako psycholožka ve zdravotnictví a koordinuje volnočasový program Teenspace pro queer a trans dospívající.
Zvukový design je dílem hudební skladatelky a zvukové umělkyně Natálie Plevákové. Ve své tvorbě zkoumá kompoziční strategie v postdigitální situaci a věnuje se divadelní, AV tvorbě, zvukovému designu, ale též vytváření zvukových instalací. Působila také jako pedagožka na střední škole.
Podcast přinášíme společně s Futuropolis: Škola imaginace.
Podcast je součástí dlouhodobé série projektu KVÍŘENÍ, který je realizován s finanční podporou Ministerstva kultury ČR, Magistrátu hl. města Prahy a Státního fondu kultury ČR.
Poslouchejte také na poslechových platformách:
Soundcloud
Apple Podcasts
Spotify
***
Tereza Marková je queer psycholožka, psí máma a nadšená hráčka Dungeons and Dragons. Ve volném čase se mimo jiné věnuje také práci s queer a trans dospívajícími a podílela se na výzkumech zaměřených na LGBTQ tématiku a studující v českých školách.
Tereza je absolventkou bakalářského studijního programu Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku a navazujícího magisterského programu Psychologie. LGBTQ tématice se věnovala ve své bakalářské i diplomové práci. V současnosti pracuje jako psycholožka ve zdravotnictví a koordinuje volnočasový program Teenspace pro queer a trans dospívající.
Zvukový design je dílem hudební skladatelky a zvukové umělkyně Natálie Plevákové. Ve své tvorbě zkoumá kompoziční strategie v postdigitální situaci a věnuje se divadelní, AV tvorbě, zvukovému designu, ale též vytváření zvukových instalací. Působila také jako pedagožka na střední škole.
Podcast přinášíme společně s Futuropolis: Škola imaginace.
Podcast je součástí dlouhodobé série projektu KVÍŘENÍ, který je realizován s finanční podporou Ministerstva kultury ČR, Magistrátu hl. města Prahy a Státního fondu kultury ČR.